torsdag den 15. september 2011

Blå blok.


Endelig, endelig! - er dagen kommet hvor vi siger farvel til valget. Idag er det den dag, som jeg har ventet på de sidste tre uger. Valget har kørt i fjernsynet fra morgen til aften, og der er så mange programmer jeg skulle have set, men de er blevet byttet ud med valget. Jeg indrømmer gerne at jeg er glad for at der kun er valgkamp hver fjere år. Jeg synes sgu at det bliver lidt for meget til sidst. Mest af alt fordi jeg ikke selv må stemme.
Men jeg kom nu alligevel til det..
Vi holdte valg idag i klassen, hvor vi fik lov til at stemme. Vi fik alle sammen delt et stykke papir ud, og så skulle vi stemme på det parti, som vi mener skal løbe med sejren. Stemmerne blev talt op, og resultatet kom til at d´se sådan her ud: 

A (Soc.dem.)= 3
B (RV)= 1
C (Kons.) = 1
F (SF) = 2
I (LA) = 0
K (Kri. dem.) = 1
O (DF) = 5
V (Venstre) = 5
Ø (Enh.l.) = 0

Vores menig var altså at blå blok skulle vinde. Det kunne virkelig være fedt, hvis vores stemmer havde talt i virkeligheden.
Jeg holder menlig med den lille runde Lars Løkke!

En ægte stemme.
Lige som alle andres forældre skulle mine også stemme idag. Min mor stemte allerede på vej hjem fra arbejde, og jeg vidste godt hvad hun ville stemme på - Venstre. Lige så snart jeg kommer hjem fra skole, spurgte min far om jeg ville med over og se hvordan det foregår, når man skal stemme. Det ville jeg selvfølgelig gerne, så vi tog afsted. Jeg vidste godt at min far ville stemme på Socialdemokraterne. Jeg var da lidt irriteret over det, men det er jo hans valg. Da vi så står inde i boksen, giver han mig sedlen, også for jeg lov til at sætte min stemme! Jeg syntes faktisk at det var virkelig vildt, og helt mega stort. 14 år gammel, og for sat sin første stemme. Jeg satte selvfølgelig kryds ved Venstre, og nu venter jeg bare på at de for sejren i hus.
Farvel Helle! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar