torsdag den 22. september 2011

jeg drømmer om..


- at komme til USA!
Jeg drømmer at komme over til det dejlige land og kunne slå mig løs. Jeg drømmer om at kunne ligge på strande i Californien og i Florida, hvor solen bærer på min krop, og jeg tager en dukkert i havet for at køle af. Jeg drømmer om at spise alle de Ben And Jerry is, som vi ikke har her i Danmark, uden at blive fed af det. Jeg drømmer om at kunne stå tidligt op en morgen og løbe en tur langs stranden, og få sved på panden. Jeg drømmer om at kunne gå i byen hver aften, danse igemmen, høre god musik og lære nogle amerikanere at kende. Jeg drømmer om at kunne få alle de penge jeg kunne ønske mig, og shoppe så meget at jeg ikke behøver at shoppe de næste mange år. Jeg drømmer om at kunne sidde på en cafe Washington, og sidde og lade mine tanker køre rundt. Jeg drømmer om at låne en cykel så jeg kan køre lange aftenture i solskin, imens jeg nyder naturen. Jeg drømmer om at komme over og lære kulturen at kende. Jeg drømmer om at banke på døren til det Hvide Hus, og spørger om George Bush er hjemme. Jeg drømmer om at kunne møde alle mine idoler, og fortælle dem at de gør det godt. Jeg drømmer om at kunne ligge på en luksus hotel og sove længe. Jeg drømmer om at smage noget amrikansk mad.Jeg drømmer om at tage afsted sammen med mine tætteste. Jeg drømmer om at bo i USA - men kun i et stykke tid. Jeg drømmer om at kunne gå på lange gader, og kigge ind af butiksvinduer. Jeg drømmer om at kunne tage masser af fjollet tøj med ind i et omklædningsrom, tage det på, og gå ud i butikken og danse som en klovn. Jeg drømmer om at tage en masse billeder af landet. - lige fra en palme til en Cupcake. Jeg drømmer om at se hele USA - lige fra New Hampshire til New York.

Men hvorfor er alle folk så vilde med USA? Hvorfor er det ikke lige så spændende at komme til Grækenland end til Amerika? To tankevækkende spørgsmål som jeg faktisk ikke kan svare på.
Det er måske bare sådan?

Jeg drømmer om at gøre alle disse ting inden jeg dør. Jeg ved godt at nogle af tingene aldrig ville kunne komme til at ske. -Men man kan vel altid håbe.. Da jeg ikke kan tvinge mine forældre til at tage med til USA, har jeg planer om at jeg vil prøve det når jeg er gammel nok. Jeg synes virkelig det er en verdensdel man skal se, både i sin unge alder, og som gammel. Da jeg har været så forelsket i at være på sprogrejse har jeg faktisk tænkt på at tage til USA på sprogrejse om to år. De tre uger i London var de 3 bedste uger i mit liv, så jeg kan slet ikke tænke på hvor fantastisk det må være i USA.

1 kommentar:

  1. Rigtig fin blog, som jeg nu læser fast :-) du er velkommen til at kigge forbi min blog http://wwwlifeasweknowit2.blogspot.com/

    SvarSlet